loading...
تیم مشاوره افق
reza zanjani بازدید : 88 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

هدف و ماهیت

یکی از بهترین تعریف هایی که از مهندسی برق شده است، این است که محور اصلی فعالیت های مهندسی برق، تبدیل یک سیگنال به سیگنال دیگر است. البته این سیگنال ممکن است شکل موج ولتاژ یا شکل موج جریان و یا ترکیب دیجیتالی یک بخش از اطلاعات باشد.

برای مثال وقتی ما با تلفن صحبت می کنیم در مرحله اول به دستگاهی به نام میکروفون نیاز داریم که صحبت های ما را تبدیل به سیگنال های الکتریکی کند تا این سیگنال ها به خطوط تلفن منتقل گردد. سپس در طرف دیگر به دستگاهی نیاز داریم که سیگنال های رسیده را به سیگنال?های صوتی تبدیل کند تا فرد مقابل بتواند صدای ما را بشنود و مکالمه تلفنی برقرار گردد . 



reza zanjani بازدید : 109 دوشنبه 11 اسفند 1393 نظرات (0)

هدف: رشته مکانیک بخشی از علم فیزیک است که با استفاده از مفاهیم پایه علم فیزیک و به تبع آن ریاضی به بررسی حرکت اجسام و نیروهای وارد بر آنها می پردازد و می کوشد تا با توجه به نتایج بررسی های خود ، طرحی نو در زمینه فن شناسی و صنعت ارائه دهد و در راه پیشرفت انسان گامی به جلو بردارد.
به عبارت دیگر رشته مکانیک ، رشته پیاده کننده علم فیزیک است چون برای مثال بررسی حرکت خودرو و عوامل موثر برروی آن برعهده فیزیک است . اما اینکه چگونه سرعت اتومبیل های در حال حرکت ، کم یا زیاد شود و یا چگونه حرکت آن تنظیم گردد بر عهده مکانیک است. علم مکانیک به تحلیل حرکت و عوامل ایجاد کننده حرکت مانند نیروها و گشتاورها و شکل حرکت می پردازد اما مهندسی مکانیک تا حدودی با علم مکانیک تفاوت دارد چرا که یک مهندس مکانیک باید بسیاری از علوم دیگر را یاد گرفته و بعضی از هنرها را نیز کسب کند. شاید بتوان گفت که رشته مهندسی مکانیک، رشته تحلیل و طراحی سیستم های دینامیکی و استاتیکی است. به عبارت دیگر محاسبات فنی ، مدل سازی و شبیه سازی طراحی و تهیه نقشه ها ، تدوین روش ساخت ، تولید و آزمایش تمامی ماشین آلات و تاسیسات موجود در دنیا ، با تکیه بر توانایی مهندسان مکانیک انجام می گیرد.

reza zanjani بازدید : 137 دوشنبه 11 اسفند 1393 نظرات (0)

هدف این رشته تربیت کارشناسان متعهد و متخصصى است که از مفاهیم کلى و اساسى زیست شناسی آگاهى کافى داشته جنبه هاى نظرى و کاربردى این علم را با گذرانیدن واحدهاى نظرى و کاربردى بشناسند و نیازهاى مراکز آموزشى و پژوهشی، تولیدى و خدماتى را در زمینه هاى مذکور مرتفع سازند…

هدف این رشته تربیت کارشناسان متعهد و متخصصى است که از مفاهیم کلى و اساسى زیست شناسی آگاهى کافى داشته جنبه هاى نظرى و کاربردى این علم را با گذرانیدن واحدهاى نظرى و کاربردى بشناسند و نیازهاى مراکز آموزشى و پژوهشی، تولیدى و خدماتى را در زمینه هاى مذکور مرتفع سازند. 

reza zanjani بازدید : 118 دوشنبه 11 اسفند 1393 نظرات (0)

هدف امروز هیچ ملتی نمی‌تواند جدا از دیگر ملتها و بی‌اعتنا به آنچه در دیگر نقاط عالم می‌گذرد زندگی کند و هر اتفاقی کم یا بیش سریع یا کند به نوعی در سرنوشت او تاثیر خواهد گذاشت مطالعه تحولات جهانی و گاه پیش‌بینی اتفاقات و بررسی تاثیر آنها و نحوه برخورد هر کشور با آن ، کار متخصصان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل است.
محور سیاست خارجی هر کشور تامین منافع ملی است. شناخت منافع ملی و عوامل تامین کننده و تهدید کننده آن را کارشناسان علوم سیاسی به عهده دارند. هدف از این رشته تربیت کارشناسان و تحلیلگران و متخصصان سیاست خارجی و روابط بین‌الملل است. در رشته علوم سیاسی مسایل و موضوعات زیر بنایی عرصه سیاست به صورت دانشگاهی و علمی بررسی می شود و در واقع یک اندیشمند علوم سیاسی لایه های زیرین و عمیقتر مسایل سیاسی را می شکافد و به همین دلیل قضایا را از بعد تازه ای تحلیل می کند .

هدف رشته علوم سیاسی تربیت سیاست شناسائی است که بتوانند راهکارهای مناسبی ارائه بدهند تا منافع متضاد یک جمع که در چارچوبی به نام کشور زندگی می کنند، با یکدیگر تلفیق داده شده و در نتیجه چرخ مملکت بخوبی به گردش درآید .

reza zanjani بازدید : 407 دوشنبه 11 اسفند 1393 نظرات (0)

هدفحیات در کره زمین که مدام در جنب و جوش و حرکت است، بیشترین انرژی جنبشی، گرمایی و شیمیایی خود را از نفت می گیرد. در واقع به یاری این ماده حیاتی است که کوچکترین موتور ماشین تا غول آساترین ناوگانهای سنگین به حرکت در می آید و هزاران نوع تولیدات و مصنوعات صنایع سنگین و جدید پتروشیمی، کودهای شیمیایی، فرآورده های دارویی، پارچه ها و الیاف مصنوعی، پلاستیک ها، چسب ها، فرآورده های بهداشتی و آرایشی پوششهای استحفاظی ساخته می شود.
خوشبختانه کشور ما در دل خلیج نفت خیز فارس آرمیده است، به عنوان یکی از منابع و معادن بزرگ نفت و گاز جهان به شمار می رود. از همین رو تربیت انسانی متخصص و کارآمد برای بهره برداری درست و بهینه از این سرمایه خداداد و جوابگویی افراد به نیازهای آتی صنعت نفت کشور، بسیار ضروری است. به همین منظور مجموعه کارشناسی مهندسی نفت که دارای چهار گرایش مهندسی اکتشاف نفت، مهندسی استخراج نفت – مخازن نفت، مهندسی استخراج نفت – حفاری و مهندسی استخراج نفت – بهره برداری از منابع نفت می باشد، در دانشگاه صنعت نفت از سال 1378 دایر شده است.

reza zanjani بازدید : 116 دوشنبه 11 اسفند 1393 نظرات (0)

وظیفه اصلی رشته علوم آزمایشگاهی شناخت علل ایجاد بیماریهای مختلف و عوامل ایجاد کننده آنها می‌باشد. ابزاری که در تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف بکار می‌رود تحت عنوان پاراکلینیک می‌باشد که می‌توان به رشته‌هایی از قبیل رادیولوژی، رشته‌های توان بخشی و پرستاری اشاره کرد. 
در این رشته می‌توان به نکته مهمّی اشاره کرد و آن آزمایشگاه‌های مجهز است که طی سال‌های اخیر توسط بخش دولتی و خصوصی گسترش یافته و زمینه مناسبی را برای اشتغال در این رشته فراهم نموده در حال حاضر این رشته در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در اغلب دانشگاههای علوم پزشکی کشور دانشجو می‌پذیرد.


reza zanjani بازدید : 142 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (1)

مزیت ها:

1-تعداد آزمون های بالا

2-جامعه آماری بالا(تعداد شرکت کننده ها بسیار بالاست)

3-رقابت با رقبای اصلی در کنکور

4-پشتیبانی از دانش آموزان با تراز بالا



معایب:

1-هزینه بالا

2-اکثر پشتیبان ها اطلات عمومی بالایی ندارن و در بیشتر موارد قادر نیستن مشاوره خوبی در اختیار داوطلبان قرار دهند.

3-سوالات آزمونهای قلمچی مثل سوالای تالیفی می مونه یعنی بر اساس استاندارهای کنکور نیست.

4-اجباری کردن خرید پکیچ ها و سی دی های آموزشی و همچنین کتابها.

5-خریدن بعضی از رتبه های برتر کنکور

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از مطالب سایت رضایت دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 38
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 127
  • بازدید ماه : 317
  • بازدید سال : 2,214
  • بازدید کلی : 94,027